22 Aralık 2017 Cuma

Mükellef “vergimi veriyorum ülkemi seviyorum” nasıl der?



Mükellef “vergimi veriyorum ülkemi seviyorum” nasıl der?

Prof. Dr. Ersan ÖZ - PAÜ İİBF Maliye Bölümü Öğretim Üyesi
Dünya Gazetesi


Elektronikleşmede geldiği noktayı ayakta alkışladığım başta Maliye Bakanlığımız, Gelir İdaremiz ve mali sistemimiz de bazı noktaları da faydası olur niyetiyle eleştirmek istiyorum. Ülkemizde vergi daireleri, defterdarlıklar, mal müdürlükleri, Gelir İdaresi Başkanlığı ve Maliye Bakanlığı vergisel iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesinde önemli roller üstlenmekte ve vatandaşa hizmet vermektedirler. Buralarda hizmet verilen vatandaşların vergi ödeyen kişiler olduğu yani bir anlamda devlet faaliyetlerinin finansmanını sağladıkları da unutulmamalıdır. Hal böyle olunca para verdikleri hizmetlerin kalitesini de sorgulamaktadırlar. Öncelikle bu hizmet birimleri sözde değil özde “mükellef odaklı” olmalıdırlar. Vergi dairesine giren bir mükellef gördüğü ilgiden bunalmalı çıkarken “ne kadar ilgilendiler, ne güzel bir hizmet aldım” diyebilmelidir. Güler yüzle karşılanmak vergi borcunu ödedikten sonra veznedeki memurun teşekkür ederek örneğin bir kolonya ikram etmesi, hatta daha ileri gidelim, mart nisan gelir kurumlar vergisi ödeme zamanlarında, vergilerini vezneler aracılığıyla ödeyenlere kolonya çikolata tutulması emin olun vergisel pek çok sorunu daha başlamadan çözecektir. Aynen Alman atasözünde ifade edildiği gibi “kişi sevdiğine bir buket çiçek takdim edercesine vergisini verebilmelidir”.
Devamı İçin Tıklayınız..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şirket kuruluşlarında ve inşaat işlerinde işyeri tescilinde kolaylık

Şirket kuruluşlarında ve inşaat işlerinde işyeri tescilinde kolaylık Erkan Çetin Dünya Gazetesi Yatırımcıların sürekli yakınmalarına ne...